DevMeetings w Warszawie - Programowanie gier w JavaScript
Spotkanie to odbyło się już jakiś czas temu (w weekend 22-23 stycznia), jednak dopiero teraz zebrałem się, żeby napisać krótką relację. Warto o nim napisać, ponieważ jest bardzo ciekawą inicjatywą jednocześnie łączącą dwa bieguny: szkolenie prezentuje wysoki poziom i jest darmowe. W Warszawie spotkaliśmy się w kameralnym gronie 10 osób - w końcu miały to być warsztaty z czynnym udziałem wszystkich uczestników, a nie słuchanie wykładu.
Szkolenie odbyło się w hotelu Hetman, do dyspozycji dostaliśmy małą salkę z projektorem. Prowadzącym szkolenie był Marek Pawłowski, a gościem specjalnym Michał Budzyński. Obecność tego drugiego pozytywnie wpłynęła na całe szkolenie, ponieważ często uzupełniał wiadomości, zadawał odpowiednie pytania, odpowiadał na inne, cały czas brał czynny udział w prezentacji.
Ciekawą koncepcją jest na przykład linkowanie do zewnętrznego serwisu udostępniającego bibliotekę jQuery zamiast umieszczanie jej na własnym serwerze ze względu na fakt, iż użytkownik odwiedzający różne strony mógł wejść już na inną z tym samym mechanizmem, dzięki czemu cały plik trafił do cache'u przeglądarki i nie będzie pobierany ponownie, nawet przy pierwszej wizycie na naszej stronie.
Porozmawialiśmy o Pirates loves Daisies - robiącej spore wrażenie grze napisanej w HTML5. Była mowa o optymalizacji wydajności naszego kodu, a także o Ever Cookie - Javascriptowym API, dzięki któremu uzyskamy efekt niezniszczalnego wręcz ciasteczka po stronie użytkownika nawet, jeśli usunie on standardowe ciasteczka z przeglądarki.
Szkolenie odbyło się w hotelu Hetman, do dyspozycji dostaliśmy małą salkę z projektorem. Prowadzącym szkolenie był Marek Pawłowski, a gościem specjalnym Michał Budzyński. Obecność tego drugiego pozytywnie wpłynęła na całe szkolenie, ponieważ często uzupełniał wiadomości, zadawał odpowiednie pytania, odpowiadał na inne, cały czas brał czynny udział w prezentacji.
Dzień 1
Wprowadzenie
Na początek Marek poprowadził odpowiedni wstęp do tematu. Przedstawił różne silniki i frameworki do tworzenia gier w JavaScript (Aves Engine, Effect Games). Opowiedział o swoich doświadczeniach przy tworzeniu przeglądarkowej gry Tanadu. Rozmawialiśmy o dobrych praktykach podczas pisania gier w JavaScript, poruszyliśmy takie tematy, jak minimalizacja requestów HTTP, DNS lookups, cache'owanie Ajaxa, trochę teorii o Node.js, czy wycieki pamięci w jQuery.Ciekawą koncepcją jest na przykład linkowanie do zewnętrznego serwisu udostępniającego bibliotekę jQuery zamiast umieszczanie jej na własnym serwerze ze względu na fakt, iż użytkownik odwiedzający różne strony mógł wejść już na inną z tym samym mechanizmem, dzięki czemu cały plik trafił do cache'u przeglądarki i nie będzie pobierany ponownie, nawet przy pierwszej wizycie na naszej stronie.
Porozmawialiśmy o Pirates loves Daisies - robiącej spore wrażenie grze napisanej w HTML5. Była mowa o optymalizacji wydajności naszego kodu, a także o Ever Cookie - Javascriptowym API, dzięki któremu uzyskamy efekt niezniszczalnego wręcz ciasteczka po stronie użytkownika nawet, jeśli usunie on standardowe ciasteczka z przeglądarki.
1shpyo dnia 23.03.2011 o 15:18: