Mniej więcej rok temu, 16 listopada 2014 roku pojawił się mój poprzedni wpis zatytułowany Konferencyjna jesień - od tego czasu prawie zapomniałem jak publikować na tym moim własnym, osobistym, archaicznym systemie blogowym napisanym wiele lat temu w PHP.

Konferencyjna jesień 2


I znowu - po wydarzeniach w marcu i kwietniu nastąpiły konferencyjne wakacje i ponowny powrót dopiero pod koniec sierpnia przez wrzesień i październik. Jak już ten czas nadszedł, to karuzela zaczęła kręcić się od nowa.

BrazilJS w Porto Alegre

Wizyta w Brazylii była pierwszą moją wyprawą do Ameryki Południowej i z całą pewnością bardzo udaną. Pyszne, lokalne jedzenie skupiające się na mnogości sposobów przyrządzenia mięsa było dobrym tłem dla największej JavaScriptowej konferencji na świecie podczas której pomagałem prezentować WebVR i gry oraz poprowadziłem warsztat z tworzenia gier HTML5 z pomocą silnika Phaser. Konferencja tworzona przez społeczność - świetna atmosfera, mili ludzie, ogólnie duży plus.

Meet.js w Lublinie

W Lublinie opowiadałem o Gamepad API podczas lokalnego spotkania meet.js, które odbyło się 3 września. Kameralna atmosfera, dobre miejsce, konkretne prezentacje. Oddałem ostatnią kopię książki HTML5 Game Development Insights z moim rozdziałem o Gamepad API wraz z koszulką js13kGames jako nagrody.

Reject.js i JSConf.eu w Berlinie

Podczas trzech dni w Berlinie zajmowałem się dosyć intensywnie pokazywaniem WebVR oraz gier HTML5. Właściwie przeszedłem obok obu konferencji nie będąc na żadnej prezentacji, bo takie było zainteresowanie prezentowanymi technologiami. Było to dosyć męczące, ale widok niesamowicie podekscytowanych ludzi zwracał wszystko z nawiązką.

Meet.js w Warszawie

Kolejny występ na meet.js, tym razem powrót do Warszawy. Było to moje pierwsze publiczne wystąpienie dotyczące WebVR, spotkanie odbyło się 30 września w siedzibie Gazeta.pl. Niestety mój Oculus Rift nie chciał współpracować, więc skończyło się na samej prezentacji bez pokazywania przykładowych aplikacji na żywo.

Falsy Values w Warszawie

Falsy Values było okazją, by 25 minutową prezentację o Gamepad API ścisnąć i upchnąć w 5 minutach, co nawet mi się udało. Konferencja odbyła się 12 października w Warszawie i byłą dobrą okazją, by posłuchać ciekawych prezentacji i porozmawiać z dawno niewidzianymi znajomymi. Do tego miałem okazję zapoznać się po raz pierwszy z Angularem na szkoleniu, które poprowadził Todd Motto.

Game Industry Conference w Poznaniu

Następnie udałem się do Poznania na targi Poznań Game Arena podczas których odbyła się konferencja Game Industry Conference, której częścią był onGameStart 2015 - ponownie zaprezentowałem WebVR, ale tym razem z większym naciskiem na gry. Niestety prezentacje związane z grami HTML5 nie cieszyły się zbytnim zainteresowaniem. Same targi natomiast obfitowały w niezależnych twórców gier, którzy zajmowali budki w jednej z hal.

Mozilla Festival w Londynie

W Londynie kolejny rok z rzędu odbywał się MozFest, czyli trzydniowy festiwal pełen nowych technologii i miłych ludzi. Ja pokazywałem możliwości WebVR odwiedzającym, którzy z racji umiejscowienia budki w Youth Zone byli niestandardowo młodzi. Entuzjazm dzieci próbujących wirtualnej rzeczywistości po raz pierwszy w życiu przebijał entuzjazm rodziców kilkukrotnie.

Mozilla Work Week w Orlando

Początek grudnia to wylot do Orlando w USA, gdzie odbędzie się kolejny Work Week Mozilli. Pół roku temu do Whistler zostałem zaproszony przez Developer Relations, a tym razem jest to już MDN z racji pisania serii artykułów o grach HTML5 na MDN Games. Bonusem wyprawy będzie możliwość pozwiedzania Disney World, który znajduje się w pobliżu. Zamówienia na zabawki zaczynam zbierać już teraz.

Podsumowanie

Linki do wszytkich prezentacji znaleźć można tutaj. Interesującą sprawą jest fakt, że zaczynam już odrzucać propozycje występów na konferencjach, co do niedawna było nie do pomyślenia, bo od zawsze próbowałem się wkręcić gdzie tylko się dało. Na początku przyszłego roku w planach mam Leadership Summit w Singapurze, a kolejne kilka miesięcy powinny zejść na sprawach prywatnych.