CSSOff, HackFest i 10K Apart - kolejne eventy dla web developerów

Intensywne, konferencyjno-konkursowo-szkoleniowe wakacje już za nami, ale na szczęście jesień okazuje się być co najmniej tak samo interesująca. Pierwsza konferencja związana jedynie z grami HTML5, czyli onGameStart, zbliża się wielkimi krokami. DevMeetings nadal intensywnie nawracają wszystkich chętnych na backendową stronę mocy z użyciem Server-Side Javascript, a teraz do tej gromadki dołączają kolejne wydarzenia. czytaj dalej >

Gra onSpaceStart zdobywa świat

Tytuł mocno na wyrost, ale nikt mi nie zabroni pochwalić się wszystkim, co z grą związane. W końcu jest to pierwsza gra, którą postanowiłem podzielić się ze światem, nie licząc wrzucenia Fabric Tetris na Twittera. Chyba zaczynam się rozkręcać. czytaj dalej >

Front-endowy blog - po polsku czy po angielsku?

Zastanawiam się nad tym pytaniem od samego początku prowadzenia tematycznego bloga. Jedno, jak i drugie rozwiązanie ma swoje plusy i minusy, niestety wyjścia idealnego nie ma, ponieważ blog dwujęzyczny wiąże się z jeszcze większym zapotrzebowaniem wolnego czasu. Spróbujmy jednak zastanowić się dokładnie nad argumentami obu opcji. czytaj dalej >

Relacja z 48H maratonu Node Knockout w siedzibie Gadu-Gadu

W miniony weekend setki osób na całym świecie zamiast pójść na imprezę lub odespać męczący tydzień, siedziało dwa dni (i dwie noce) bez przerwy przy swoich laptopach kodując w Node.js gry i programy. Druga edycja Node Knockout już za nami, zobaczmy więc jak to wszystko wyglądało od środka. czytaj dalej >

onSpaceStart

Dziś będzie krótko, ale za to treściwie. Niektórzy zapewne wiedzą, że najciekawsza impreza dla twórców gier HTML5 - onGameStart - zbliża się wielkimi krokami. Jeśli ktoś na dodatek pamięta moją twórczość związaną z Falsy Values, czyli grę Fabric Tetris, ten już powinien się domyślać co chcę dziś pokazać. czytaj dalej >

HTML5 History API - pamiętajmy o historii!

Czym jest HTML5? Na pewno nie jest tym, z czym można go było kiedyś identyfikować - językiem znaczników. W dzisiejszych czasach pod pojęciem HTML5 kryje się cała masa API, czyli interfejsów pomocnych w tworzeniu interaktywnych i multimedialnych webowych aplikacji, którym z pomocą przychodzi Javascript, a dopełnia CSS3. Dziś na ruszt pójdzie jedno z wielu ciekawych działów nowego HTML5, mianowicie History API. czytaj dalej >

Firefox 6 - nowości dla developerów

Wczoraj oficjalnie opublikowana została kolejna wersja ognistego liska, nosząca wdzięcznie numerek 6. Mozilla znacznie przyspieszyła swój cykl wydawniczy, co wychodzi chyba wszystkim na dobre. Już teraz mówi się, że wersje 7 oraz 8 załatwią bolączkę zwykłych użytkowników, czyli ogromną pamięciożerność. Wróćmy jednak do świeżo opublikowanej wersji i zajrzyjmy pod maskę nowego Firefoxa z punktu widzenia front-end developerów. czytaj dalej >

Node Knockout w Warszawie, bilety na Front Row Conference

Mimo, że już bliżej jak dalej do końca wakacji, to spotkania front-end i Javascript nadal mają się dobrze. Na dodatek pojawiają się nowe informacje na ich temat, o których warto wspomnieć. Tym razem na tapetę idzie Node Knockout oraz Front Row Conference. czytaj dalej >

Gry w Google Plus

Stało się to, co nieuniknione. Już dawno przeczytać można było doniesienia stwierdzające, że gry w G+ to tylko kwestia czasu - głównie na podstawie śladów w kodzie źródłowym społecznościówki Google. Teraz jest to już oficjalna wiadomość, a wśród firm udostępniających swoje gry są dobrze znane z Facebooka marki. czytaj dalej >

GitHub - kodowanie społecznościowe

Pierwszy wpis z miniserii o kontroli wersji naszego kodu (GIT - łatwy system kontroli wersji) pojawił się już jakiś czas temu, a więc najwyższy czas kontynuować wątek. Co prawda nie ma to bezpośredniego związku z językiem Javascript lub z tworzeniem gier w tym języku, jednak pośrednio ma ogromny. To właśnie w tym serwisie znaleźć można dużą ilość interesujących projektów, bibliotek czy narzędzi. Warto się nimi zainteresować, warto zaglądać im w źródła, warto wspierać twórców i wysyłać im swoje poprawki. Zobaczmy więc, jak się do tego zabrać. czytaj dalej >
<< ( strona 14 z 18 ) >>