Gra onSpaceStart zdobywa świat
Tytuł mocno na wyrost, ale nikt mi nie zabroni pochwalić się wszystkim, co z grą związane. W końcu jest to pierwsza gra, którą postanowiłem podzielić się ze światem, nie licząc wrzucenia Fabric Tetris na Twittera. Chyba zaczynam się rozkręcać.
HTML5 Games
Gra pojawiła się w serwisie HTML5Games.com, chyba najbardziej znanym miejscu w sieci zawierającym gry stworzone w HTML5. Oprócz powyższego, gra onSpaceStart zagościła także na czymś, co się zwie HTML5 Minigames - nie znam, ale i nie wybrzydzam. Skoro opublikowali, to pozostaje mi jedynie się cieszyć.Społecznościowo
Trochę późno się zorientowałem, ale co poradzić, taki ze mnie antyspołeczny typ. Pod oknem z grą dorzuciłem trzy buttony społecznościowe, a więc można polubić onSpaceStart na Facebooku, można o niej Twittnąć, lub wręczyć +1 w serwisie wujka Google. Wiadomo przecież, że najlepsze akcje rozchodzą się same w społecznościówkach. Klikamy, lubimy, ćwierkamy, plusujemy!Facebookowo
Z ciekawości postanowiłem sprawdzić jak wygląda kwestia tworzenia gier na Facebooku. Pamiętam, że ładnych parę lat temu wymagało to specjalnych zdolności, a narzędzia dostarczane przez portal Zuckerberga były skomplikowane i słabo opisane. Teraz okazuje się, że wszystko jest banalnie proste - wystarczy skonfigurować nową aplikację, wpisać kilka wartości i można bez problemu wczytać do ramkiiframe
dowolny adres z grą. Oprócz tego istnieje specjalna strona dla developerów, na której krok po kroku przejdzie się przez cały proces, a także zapozna z ciekawszymi opcjami, jak logowanie użytkownika, publikowanie wyników na jego ścianie itp. Ja to na razie olałem, ale wygląda na to, że ustawienie tych dodatkowych opcji w kodzie to kwestia minut. Kto by pomyślał, że to może być takie proste. Pozostał mi jedynie jeden problem - nie wiem już czy mam promować oryginalny link do gry, samą aplikację na Facebooku, czy jej stronę domową...
1efka dnia 06.09.2011 o 11:54: