Dziś będzie krótko, ale za to treściwie. Niektórzy zapewne wiedzą, że najciekawsza impreza dla twórców gier HTML5 - onGameStart - zbliża się wielkimi krokami. Jeśli ktoś na dodatek pamięta moją twórczość związaną z Falsy Values, czyli grę Fabric Tetris, ten już powinien się domyślać co chcę dziś pokazać.

onspacestart


Jak widać po powyższym screenie - tak, to jest gra! Stworzona w oparciu o tą charakterystyczną rakietę ze strony głównej onGameStart. Z pozostałymi grafikami pomogła mi Efka - dzięki! Michał (organizator konferencji) chyba nie ma nic przeciwko przywłaszczeniu i modyfikacji szaty graficznej na potrzeby gry promującej tą właśnie konferencję. Pomysł i realizacja to już moja robota. Kod źródłowy może nie jest jakoś wybitnie śliczny, ale co najważniejsze działa. Zdarzy się kilka drobnych bugów do poprawki (god mode z użyciem pauzy, wpadanie głęboko pod ziemię, czy czkawki podczas wczytywania nowego tła), ale hej, jeśli chcesz, to możesz mi pomóc. Cały kod źródłowy dostępny jest oczywiście na GitHubie. Czuj się zaproszony do wysyłania pull requestów.

Wracając do samej gry: latasz sobie radośnie rakietą (sterowanie za pomocą strzałek na klawiaturze), omijasz balony, ptaki, samoloty, a nawet satelity i meteoryty. Cała zabawa polega na tym, by wznieść się najwyżej jak to tylko możliwe. Prawda, że proste? No więc na co czekasz, zagraj!

Zagraj w onSpaceStart!


Jak już sobie pograsz, to wróć do tego wpisu i napisz w komentarzach co myślisz o samej grze. Wszelkie opinie, konstruktywna krytyka, pytania o numer konta w celu popełnienia przelewu grubych milionów dofinansowania mile widziane. Grę stworzyłem w tydzień-dwa w wolnym czasie poza pracą. I jak, podoba Ci się?