HTML5 Game Development Insights - mój debiut w roli autora książek
Dziś swoją oficjalną premierę ma książka HTML5 Game Development Insights z rozdziałem Playing around with the Gamepad API, którego jestem autorem. Jest to zbiór tematycznych rozdziałów opowiadających o różnych technologiach i rozwiązaniach stosowanych aktualnie w tworzeniu gier HTML5: od optymalizacji samego JavaScriptu, przez WebGLa, Websockety czy Responsive Game Design aż po Emscripten, TypeScript czy Cocos2D-HTML5.
To pierwszy druk, w którym pojawiam się jako autor i mam nadzieję, że nie ostatni. W tym przypadku znalazłem się w gronie specjalistów z branży tworzenia gier HTML5: współautorów książki jest aż dwudziestu i są to między innymi Jesse Freeman, Tyler Smith, Mario Andres Pagella czy Brandon Jones, a nad całością zapanował Colt McAnlis. Wydawcą książki jest Apress, można ją już zamawiać w sklepie Amazona.
W swoim rozdziale zaimplementowałem Gamepad API w demie Hungry Fridge autorstwa Enclave Games (ja zająłem się kodowaniem, a Ewa grafiką) - normalnej gry mobilnej, która zmieniała się po uruchomieniu na desktopie i podłączeniu do niej gamepada. Dzięki temu można było kontrolować lodówkę tak jakby była czołgiem - z gąsienicami i wieżyczką z działem. Kod źródłowy znajduje się na GitHubie, a w samo demo gry pograć można tutaj.
Książka pierwotnie miała się ukazać na początku roku, ale zdarzyło jej się kilka opóźnień - między innymi przez pewnego twórcę znanego frameworka gier HTML5, który skupił się na dopieszczaniu swego tworu i w ostatniej chwili trzeba było dokonywać korekt na liście autorów i tematów. Mimo wszystko współpracę wspominam bardzo dobrze: pomijając uciążliwe narzędzia formatujące to rozdział pisało się tak samo trudno jak zwykły, dłuższy artykuł, a tych zdarzyło mi się już kilka ukończyć i kolejne są też w drodze.
Napisanie całej książki to dopiero może być wyzwanie - szczególnie, jeśli sam chciałbym się wszystkim zająć, co planuję w przypadku Build HTML5 Games for Firefox OS. Damianowi Wielgosikowi już się to udało, czego mu jeszcze raz gratuluję. Książkę chciałbym napisać jeszcze w tym roku, ale bez żadnego finansowania może być ciężko. Wszyscy, którzy pisali już książki zapytani o opinie jednogłośnie stwierdzają, że fortuny ta profesja sama w sobie nie przyniesie, więc to raczej interesujący dodatek i coś, czym można się później pochwalić, niż główny cel zarobkowy. Mimo wszystko rośnie trochę ego widząc swoje nazwisko na wydrukowanej, stojącej na półce książce.
To pierwszy druk, w którym pojawiam się jako autor i mam nadzieję, że nie ostatni. W tym przypadku znalazłem się w gronie specjalistów z branży tworzenia gier HTML5: współautorów książki jest aż dwudziestu i są to między innymi Jesse Freeman, Tyler Smith, Mario Andres Pagella czy Brandon Jones, a nad całością zapanował Colt McAnlis. Wydawcą książki jest Apress, można ją już zamawiać w sklepie Amazona.
W swoim rozdziale zaimplementowałem Gamepad API w demie Hungry Fridge autorstwa Enclave Games (ja zająłem się kodowaniem, a Ewa grafiką) - normalnej gry mobilnej, która zmieniała się po uruchomieniu na desktopie i podłączeniu do niej gamepada. Dzięki temu można było kontrolować lodówkę tak jakby była czołgiem - z gąsienicami i wieżyczką z działem. Kod źródłowy znajduje się na GitHubie, a w samo demo gry pograć można tutaj.
Książka pierwotnie miała się ukazać na początku roku, ale zdarzyło jej się kilka opóźnień - między innymi przez pewnego twórcę znanego frameworka gier HTML5, który skupił się na dopieszczaniu swego tworu i w ostatniej chwili trzeba było dokonywać korekt na liście autorów i tematów. Mimo wszystko współpracę wspominam bardzo dobrze: pomijając uciążliwe narzędzia formatujące to rozdział pisało się tak samo trudno jak zwykły, dłuższy artykuł, a tych zdarzyło mi się już kilka ukończyć i kolejne są też w drodze.
Napisanie całej książki to dopiero może być wyzwanie - szczególnie, jeśli sam chciałbym się wszystkim zająć, co planuję w przypadku Build HTML5 Games for Firefox OS. Damianowi Wielgosikowi już się to udało, czego mu jeszcze raz gratuluję. Książkę chciałbym napisać jeszcze w tym roku, ale bez żadnego finansowania może być ciężko. Wszyscy, którzy pisali już książki zapytani o opinie jednogłośnie stwierdzają, że fortuny ta profesja sama w sobie nie przyniesie, więc to raczej interesujący dodatek i coś, czym można się później pochwalić, niż główny cel zarobkowy. Mimo wszystko rośnie trochę ego widząc swoje nazwisko na wydrukowanej, stojącej na półce książce.
tagi: HTML5 Game Development Insights Gamedev book Hungry Fridge Enclave Games Canvas Autotiles WebGL Gamepad API Websockets Node.js Responsive Game Design Emscripten TypeScript Grunt Cocos2D-HTML5 Colt McAnlis Peter Lubbers Duncan Tebbs Brandon Jones Sean Bennett Florian dErfurth Bruno Garcia Shun Lin Ivan Popelyshev Jason Gauci Jon Howard Ian Ballantyne Jesse Freeman Takuo Kihira Tyler Smith Don Olmstead John McCutchan Chad Austin Mario Andres Pagella
1Hanna Rydygier dnia 23.05.2014 o 20:50:
Hi Hanna,
Remember Colt, Peter, and Sean from HTML5 Game Development? Well, they got together with a bunch of other HTML5 experts and wrote a book that will be a really helpful resource on your HTML5 and game dev learning path.
Since you're a Udacity student, you can get access to that book in one of several ways:
Get 3 free chapters by going to the bottom of HTML5 Game Dev class page and downloading it. (Look for a picture of the book in the course syllabus.)
Get a big discount (more than 70% off) off the entire eBook by going to the publisher's site and using the code UDACITYCS255 for the eBook.
Be one of the lucky 25 people we're giving the full eBook away to for free just by taking the class.*
*We will randomly select 25 names from all the Udacity students who have completed HTML5 Game Dev, from the first lesson through the "Sound" lesson by June 20, 2014. If you've already completed all those lessons leading up to and through the Sound lesson, then your name is already in the drawing for a free eBook copy of HTML5 Game Development Insights. If not, you've got some time to get through any lessons you haven't completed yet. If you're one of the lucky winners, we'll contact you directly.
We hope the book is a helpful resource to keep you learning and building cool stuff!
Stay Udacious,
Colt and Peter,
HTML5 Game Dev Instructors
Udacity