Zakończyła się już niestety druga edycja onGameStart - konferencji zrzeszającej twórców gier HTML5 z całego świata. Dla wszystkich chętnych przygotowałem po angielsku relację z całej konferencji, natomiast tutaj wspomnę bardziej o swoich odczuciach i wrażeniach.

Andrzej Mazur na onGameStart - prezentacja o js13kGamesNie ulega wątpliwości, że organizacja całego wydarzenia stała na bardzo wysokim poziomie. Przytulna, zadziwiająco pojemna sala konferencyjna, dobre jedzenie, ciekawe warsztaty, najlepsi prelegenci - brawa dla Michała Budzyńskiego za wszystko i oby chciało mu się zorganizować kolejną edycję. Niesamowity pixel art przygotował Black Moon Design - dzięki temu mogłem obserwować swoją własną podobiznę na koszulce, książeczce czy przy opisie prelekcji - podobno moja facjata była najbardziej podobna do oryginału ze wszystkich zrobionych, ocenić to można spoglądając na pikselową postać akapit niżej, po prawej. Jest już także pierwsza relacja po polsku (o ile jakiejś nie przeoczyłem) autorstwa Michała Maćkowiaka - sprawdźcie ją.

Prezentacja o js13kGames

Tak się złożyło, że koniec konkursu js13kGames dla twórców gier HTML5 i JavaScript nałożył się na przygotowania do prezentacji na onGameStart. Jakoś się udało, chociaż było ciężko. Nie chcę nawet myśleć ile byłoby załatwiania, gdybym zamiast prezentacji i konkursu miał do zorganizowania całą konferencję. Mimo wszystko udało mi się przygotować - oto prezentacja 13 simple steps to create a compo, gdzie opowiadam o konkursie i staram się przekazać kilka przydatnych informacji dla osób, które chciałyby startować w tego typu zawodach. Podczas mojej prezentacji ogłosiłem także wyniki konkursu.

Andrzej Mazur pixelatedCo prawda znowu bardzo stresowałem się wystąpieniem publicznym (co zostało zauważone i odnotowane), jednak jestem o wiele bardziej z niego zadowolony. Nie widziałem jeszcze nagrania, ale miałem wrażenie, że wyszło lepiej niż podczas meet.js Summit. Tam stałem na podeście patrząc się w ekran i robiąc 'yyy' co dwie sekundy - tutaj zacząłem się trochę ruszać po scenie, gestykulować, opowiadać. Na pewno nie było dobrze, ale było zdecydowanie lepiej niż poprzednio. Co prawda zero porównania z innymi, ale jak na osobę unikającą tego typu sytuacji jak ognia chyba nie było tak tragicznie. Trzeba się będzie rozejrzeć za jakimiś eventami, żeby częściej poćwiczyć wystąpienia.

Podsumowanie

Świetny event, mnóstwo interesujących ludzi, dobre imprezy, cała masa wiedzy i rozrywki podczas prezentacji - czego chcieć więcej? Lepszej konferencji dla twórców gier HTML5 chyba nie dało się wymarzyć, już nie mogę doczekać się kolejnej edycji. Szczęściarze ze Stanów już w marcu przyszłego roku będą mieli okazję pójść na onGameStart US.