Warsztat W3C o HTML.next i przyszłości gier webowych
Jak zapewne zainteresowane tematem osoby wiedzą, już za tydzień (22-23.09) odbędzie się długo wyczekiwany onGameStart, pierwsza konferencja na świecie w całości poświęcona tworzeniu gier w HTML5. Zaraz po niej (w sobotę, 24 września), nadal w ramach konferencji, odbędzie się warsztat organizowany przez W3C, którego celem będzie omówienie kierunku rozwoju gier internetowych.
Głównymi wątkami spotkania będą zagadnienia związane z: nowymi standardami dla coraz ciekawszych gier, nowymi funkcjonalnościami kładącymi nacisk na wydajność, a także wszystkim, co może się przydać w HTML.next twórcom gier. Warsztat przyjmie formę luźnej dyskusji na temat specyfikacji następnej wersji języka HTML, a w szczególności elementów, które mogą zostać wykorzystane podczas tworzenia gier.
Wejście na warsztat jest darmowe. Organizacją zajmie się zespół Open Media Web, a spotkanie odbędzie się w sobotę, 24 września, w godzinach 9-13 w Warszawie. O godzinie 9:00 rozpocznie się godzinna dyskusja na temat "W3C, HTML5, HTML.next", którą poprowadzi Francois Daoust. Między godziną 10:00 a 12:30 odbędzie się luźna dyskusja, w której każdy może wziąć udział. Jak na razie swoje wystąpienia potwierdziły następujące osoby: Darius Kazemi ("Accurate sound triggering", "An asset loading and smart caching solution") z Bocoup, Seth Ladd ("Mouse lock for 3D games") z Google i Francois Daoust ("Real-time communications for multi-player games") z W3C. Ostatnie pół godziny poświęcone zostanie na podsumowanie całej dyskusji i przedstawienie co ciekawszych wniosków.
Jeśli chcesz o czymś opowiedzieć, lub po prostu pojawić się na spotkaniu, to napisz maila do Francois. Masz pomysły co można dodać, by ułatwić życie twórcom gier webowych? Wiesz, że w aktualnej specyfikacji czegoś brakuje? W takim razie zapisz się na warsztat i podziel wiedzą z innymi.
Ps. W3C organizuje także pierwszą konferencję, W3Conf: Practical Standards for Web Professionals, która odbędzie się (niestety) w Stanach, a dokładniej w Seattle w dniach 15-16 listopada. Na szczęście już teraz została zapowiedziana transmisja na żywo z tego wydarzenia. Jak już jesteśmy przy USA, to warto przypomnieć także o New Game Conference - konferencji nastawionej na tworzenie gier HTML5, która odbędzie się 1-2 listopada w San Francisco.
Głównymi wątkami spotkania będą zagadnienia związane z: nowymi standardami dla coraz ciekawszych gier, nowymi funkcjonalnościami kładącymi nacisk na wydajność, a także wszystkim, co może się przydać w HTML.next twórcom gier. Warsztat przyjmie formę luźnej dyskusji na temat specyfikacji następnej wersji języka HTML, a w szczególności elementów, które mogą zostać wykorzystane podczas tworzenia gier.
Wejście na warsztat jest darmowe. Organizacją zajmie się zespół Open Media Web, a spotkanie odbędzie się w sobotę, 24 września, w godzinach 9-13 w Warszawie. O godzinie 9:00 rozpocznie się godzinna dyskusja na temat "W3C, HTML5, HTML.next", którą poprowadzi Francois Daoust. Między godziną 10:00 a 12:30 odbędzie się luźna dyskusja, w której każdy może wziąć udział. Jak na razie swoje wystąpienia potwierdziły następujące osoby: Darius Kazemi ("Accurate sound triggering", "An asset loading and smart caching solution") z Bocoup, Seth Ladd ("Mouse lock for 3D games") z Google i Francois Daoust ("Real-time communications for multi-player games") z W3C. Ostatnie pół godziny poświęcone zostanie na podsumowanie całej dyskusji i przedstawienie co ciekawszych wniosków.
Jeśli chcesz o czymś opowiedzieć, lub po prostu pojawić się na spotkaniu, to napisz maila do Francois. Masz pomysły co można dodać, by ułatwić życie twórcom gier webowych? Wiesz, że w aktualnej specyfikacji czegoś brakuje? W takim razie zapisz się na warsztat i podziel wiedzą z innymi.
Ps. W3C organizuje także pierwszą konferencję, W3Conf: Practical Standards for Web Professionals, która odbędzie się (niestety) w Stanach, a dokładniej w Seattle w dniach 15-16 listopada. Na szczęście już teraz została zapowiedziana transmisja na żywo z tego wydarzenia. Jak już jesteśmy przy USA, to warto przypomnieć także o New Game Conference - konferencji nastawionej na tworzenie gier HTML5, która odbędzie się 1-2 listopada w San Francisco.